Aşağıdan aklınıza takılan soruların cevaplarına ulaşabilirsiniz…

Obezite Ameliyatı Sonrası Sarkma Olur mu?

Ameliyat öncesinde bir hastanın kilo verdikten sonra sarkma probleminin olup olmayacağını %100 kesinlikle söyleyemezsiniz. Ancak ideal kilosuna göre vermesi geren kilo fazlalığı çok çok fazla olan kişilerde ameliyat sonrası sarkma ihtimali yüksektir.

Ameliyat Sonrası Oluşan Saç Dökülmesi Kalıcı Olur mu?

Ameliyat sorası özellikle 3. Aydan başlayarak ortalama 2-3 ay süren saç dökülme problemi yaşanmaktadır. Bu özellikle demir, biotin, çinko ve selenyum eksikliği yaşayan hastalarda olmaktadır. O yüzden ameliyat sonrası özellikle ilk 3 ay vitamin kullanımı önemlidir. Kontrollerde eksik saptanan vitaminlerin takviye edilmesi gerekir. Saç dökülmesi kalıcı değildir. Zayıflayan saç telleri kırılmaktadır saç kökünde herhangi bir problem yaşanmamaktadır.

Hangi Ameliyat Yöntemi Benim Için Daha Uygun, Tüp Mide Mi Bypass mı?

Eğer hastada kiloya bağlı dirençli şeker hastalığı yoksa, aşırı, yapılan endoskopisinde mide fıtığı ve ciddi reflüsü bulunmuyorsa tüp mide önerilir. Aşırı şeker tüketimine bağlı şişmanlık hastalığı olanlarda bypass daha çok tercih edilmelidir. Tüp mide olup tekrar kilo alanlarda revizyon olarak daha çok bypass tercih edilmektedir.

Ameliyat Sonrası Kaçak Riski Ne Kadar Sürer 6 Ay Sonra Kaçak Olur mu?

Kaçağı olup olmadığını kontrol etmek için,hem ameliyat esnasında mavi boyalı sıvı verilmektedir hem de ameliyattan bir gün sonra hastaya kontrol amaçlı film çekilmektedir eğer bu test ve filmde kaçak saptanmaz ise daha sonrasında kaçak oluşmaz.

Kaçak Riski Nasıl Azaltılır?

Ameliyat esnasında mideyi gereğinden fazla küçültmemek kaçak riskini azaltmaktadır ve yine ameliyat esnasında kesilen mide kısmının üzerine ek olarak dikiş atmak kaçak riskini azaltmaktadır.

Ameliyattan Sonra İşe / Normal Hayatıma Ne Zaman Dönebilirim?

Hastaneden taburcu olduktan sonra ameliyat sonrası yeni sürece alışmanız, dikiş sızlamalarınızın geçmesi ve anestezinin vücudunuzun tamamen atılması ortalama 1 hafta gibi sürmektedir. Bu yüzden tüm hastalarımız sıra dışı bir durum olmadığı takdirde, ameliyattan 1 hafta sonra işlerine dönebilmektedirler.

Ömür Boyu Kullanmam Gereken İlaçlar Var mı?

Hem tüp mide hem de bypass ameliyatı sonrasında ömür boyu vitamin kullanma olasılığı çok çok düşüktür. Yapılan kontrollerde 3. aydan sonra herhangi bir vitamin eksikliği yoksa takviye olarak verilen vitamin desteği kesilir.

Ameliyattan Sonra Spora Ne Zaman Başlarım?

Ameliyattan yaklaşık 1 hafta sonra yürüyüşlere başlayabilirsiniz. 1 ay sonra yüzebilir ve bisiklete binebilirsiniz. 2-3 ay sonra ağır sporlara başlayabilirsiniz.

Ameliyatın İlk Ayı Çok İyi Kilo Verdim ve Kilo Vermem Durdu Endişelenmeli miyim?

Ameliyatın ilk 3-4 ayında hızlı kilo vereceksiniz ama arada kilo vermeniz duraklayabilir. Bu süre yaklaşık 2-3 hafta, kimi hastada 6 haftaya kadar sürmektedir. Bu beklediğimiz bir durum olduğu için bu dönem zarfında endişelenmemeli ve panik yapmamalısınız. Ameliyat sonrası beslenme düzeninizi bozmazsanız kilo vermeye devam edeceksiniz.

Ameliyat Sonrası Ne Kadar Ağrı Çekerim? Ameliyat Sonrası Bulantı ve Kusmam Olur mu?

Ameliyat sonrası ilk 3 saat ağrınız olacak. Kuvvetli ağrı kesiciler ile bu ağrı en alt düzeye indirilecektir. Ameliyat günü bulantı ve kusmanız olabilir. Kusma esnasında ağzınızdan kan gelebilir. Bu beklediğimiz bir durumdur. 2. gün sadece ameliyat yerinizde ara ara ağrı hissedeceksiniz. Bulantı ve kusma nadiren yaşanabilir. 3. gün gayet rahat bir şekilde evinize döneceksiniz. Bazı hastalarda bulantı hafifleyerek 1.haftaya kadar devam edebilir.

Ameliyattan Ne Kadar Süre Sonra Kahve İçebilirim?

Ameliyattan sonra kahve içmek midenizdeki dikişlere zarar vermez, kahve içmek mide reflüsünü arttırabilir ve vücuttan sıvı kaybını arttırır, o yüzden ameliyat sonrası 2 ay kahve tüketimini önermiyoruz.

Ameliyattan Ne Kadar Süre Sonra Hamile Kalabilirim?

Ameliyat sonrası ilk 12 ay hastalarımızın hamile kalmasını hem kendi hem de çocuklarının sağlığı için önermiyoruz. Ameliyatı da hamilelikten sonra olmayı düşünen kişilere, emzirme dönemini bitirdikleri zaman öneriyoruz aksi takdirde emzirme döneminde obezite ameliyatlarını yapmıyoruz.

Ameliyat Süreci Nasıl İşliyor?

Ameliyattan en az 1 gün önce hastaneye gelip endoskopi ve diğer tahlillerinizin yapılması gerekmektedir. Anestezi doktoru ve gerekli görülen diğer birimler sizi değerlendirdikten sonra onay verildiği zaman operasyon gerçekleştiriliyor. Ameliyatın 2. Günü kontrol filmi çekilerek, hastaya sıvı gıdalar başlanıyor. 3.gün hastaneden taburculuk gerçekleştiriliyor. Yani hastanede 2 gece kalıyorsunuz.

Soru Sorun!

Yer almayan sorularınızı bize iletin!